Guitar Hero

Er det deprimerende at så mange unge spiller GH?
Har GH negativ innvirkning på musikk interessen?

Det mener Jack White og Jimmy Page.
- "Det er deprimerende å oppleve at et plateselskap kommer til deg og sier at «Guitar Hero» er hvordan barn nå lærer om og opplever musikk, sa White"

Jeg er ikke helt sikker på om denne artikkelen er riktig. Jeg tror ikke disse to, den ene en legende og den andre i begynnelsen av en strålende karriere, har blitt sitert riktig!

POSITIVT
Om de har det, da blir jeg litt redd! For jeg kan ikke se annet enn positivt med GH.

Mine unger hører nå på musikk som jeg hører på og har funnet frem til de gode 70-80 talls artistene. De har tilogmed blitt interessert i å begynne å spille! Jeg ser også det samme med mange andre klassekamerater.

Og som vorspiel er jo GH suverent! :-)

ULEMPEN
Når det er sagt, jeg ser ulempen. Hadde de som bruker timesvis foran skjermen brukt like lang tid på å bli "ekte" gitar helter, så hadde de blitt gode!

Men bottom line, siden GH kan vekke sånn musikk interesse, kan det vel ikke være negativt?


Linker:
Dagbladet, tirsdag 23. juni 2009 kl. 15:33


Blogglisten

Kommentarer